Monday, January 4, 2010

Permulaan yang indah..

Salam kenalan..Tq coz usha2 my blog..

Ehmm..Permulaan bagi 2010..sekarg aku dh ada blog..
dlm blog nie semua akn tercatat setiap perjalanan kehidupan..pahit paut kita kongsi bersama..

Sesungguhnya bertapa indahnya sekiranya apa yg tersimpn dpt diluahkan..zaman teknologi sekrg membuat smuanya mudah..cuma hanya kita yg dpt menilai sesuatu..

Permulaan kehidupan ku..

Tanggal 2000 aku mengenali cinta..aku diketemukn n seseorg...pelbagai dugaanku tempuh baru aku tau erti cinta walau ketika itu aku blum brsedia..brkat kesbranku percintaan ini berjaya ku semai sehingga 7 thun..bunyinya agak lama..tapi kehdupan ini sebenarnya terlalu pantas....banyak perkara yg mematangkan aku..semoaga permulaan ini memberi sinr kebhgian..

LUV Shahazlin..

Setelah Percintaan kulayari mendapat restu dari yg maha ehsa dan kedua ibu bpa.kami telah disatukn di ats pelamin ciptaan kami..pada tanggal 10 Ogos 2008..
Bermula kehidupanku sebagai seorg isteri..bertambhlah tanggungjwbku..namun aku terima dgn hati yg terbuka..tanggugjwbku terhdp keluarga tidk aknku lupa..tambhn aku merupn ank sulong..semogo ikatan perkahwinanku akn berkekalan sehingga hujung nyawa..inyallah..Doakan 'Ya'
Saat2 indah...


Ya Allah..Indahnya hidupku..terima kasih krn sentiasa memberi peluang kpdku untk merasai setiap nikmat dimuka bumimu..pejam celik usia perkhwinanku hampir 2thun..setiap perkhwinan mengimpikn chya mata..pada mulanya aku kira terlalu pants sekiranya aku ingin memiliki hak itu..namun kuasa tuhan membatas segalanya..setelah hampir setahun aku melayari khdupn sebagai isteri..aku dikejutkan dgn berita yg amat gembira..sehingga aku menitiskan air mata..apabila aku diberi tahu aku mengandung anak sulung..msa tu aku rasa ingin rebah..krn rasa cm xpercaya..msa tu hanya yg pernah menjadi seorg ibu yg tahu kegembiraan itu..aku brsyukur krn diberi peluang ini..aku layarinya selama 9 bln..akhirnya insan yang ku tunggu lahir kebuka bumi ini...
anak ibu & ayah- Muhammad Mustaqim



Terima Kasih Allah..krn memberi kami insan ini..kami berjanji akan menjadiknnya khalifah yg soleh yang sentiasa tunduk pd perinthmu..kami juga mohon insan ini menjadi ank yg soleh,ank yg berjaya di dunia & akhirat..

Muhammad Mustaqim..Nama yg sentiasa bermain dimimpiku semsa aku mengandungkan insan ini..aku pernah bermimpi didatangi oleh seorg perempuan tua yg mengatakan sekiranya anak ini lahir kau letakkan nama ank ini Mustaqim..bila ibu terjaga dari mimpi itu..ibu membelek buku tafsiran nama..oh indahnya namamu..Mustaqim bermakna..yang lurus..semoga berkatnya nama ini kau akan menjadi insan yg sentasa menuju kejln yg lurus..amin..Perjlanan ibu mengandungkn aqim terlalu mudh..aqim tidk pernah megidamkn apa2..cuma semsa ibu mengandungkn aqim..ibu byk mendekatkan diri kpd Allah..org ckp klw kita sentiasa mengingati Allah dan membaca ayat suci..ank di dlm kandugn inyallah akn menjadi ank yg soleh..ibu buat yg terbaik wat anak ibu..hari demi hari..bln demi bln..akhirnya ank ibu lahir juga..walau sakit dan perit ibu cekal untk lihat kmu selamt dan nikmati hidup dimuka bumi ini..Tanggal 25 Januari 2009..permulaan yg indah bagi 2009..ibu selamat melahirkan seorg insan lelaki pada pukul 2.30 ptg..airmata seorg ibu menitis ketika mendgr suara tagisan..baru ibu tau ketika tu keperitn melahirn ank..namun kesakitan itu hilang sekelip mata apabila melihat kmu berada sisi ibu..Ya Allah inilah kejadianmu yg perlu manusia bersyukur..
Dari Tarikh itu bermulalh kish hidupku sebagai seorg isteri, ank & ibu..
Semoga aku dpt mengalas semua tanggungjwb ini..Ya Allah aku bermohon agar diberi peluang utk sentiasa mengacapi kehdupn yg indah ini..tabahkan hatiku utk lalui semua dugaan mu..Amin..

Semoga permulaan ini yg indh ini akn kekal sehingga kehujung nya.."Inyallah"

Aqim'Newborn'

Aqim 3 mth..Koleksi aqim
Aqim 4 mth- dh pandai mengagah

aqim 5mth- masa ni aqim nak beli walker

Aqim 6 mth..aqim memg suka g jln..


aqim 7 mth- suka take pict.

aqim 8 mth- ragam


aqim 9 mth..aqim xpandai brgaya
aqim 11 mth- dh pandai nak mkn cm2

Now aqim hampir nak masuk 1 year..tunggu ya..pict aqim..for 1 year..LUV u all

1 comment: